Gusl abdesti sebebiyle Mâlikî mezhebini taklid eden Hanefî bir kadının hayzı mesela ikindi vakti kesilse, bu kadın kendi tecrübesine dayanarak o gün akşam vaktinde veya ertesi günsabah vaktinde tekrar kan geleceğini tahmin etse, kanın ilk kesildiği ikindi vaktinde gusl abdesti almayıp namaz kılmaması caiz olur mu?
Mâlikî mezhebinde hayz günlerindeki kanlı günler arasında bulunan temiz günlerde gusl abdesti alınıp namaz kılınır. Kürsüfe bir şey gelmemişse, kesilmiş muamelesi görür. Hanefî kitaplarında geçen "Bir kadın yatmadan önce kürsüfü koysa, sabah kürsüf temiz olsa, yatsıyı kaza eder" ifadesi kürsüfe bir şeyin gelmemiş olmasıyla temizliğe hükmedilmektedir. Mâlikî’de de böyledir.


22 Ekim 2012 Pazartesi
Alakalı Başlıklar